A cégek, de főleg a B2B cégek kommunikációs és pr osztályai, vagy ügynökségei naponta küzdenek a megfelelő Facebook tartalmak előállításával, nem is beszélve az Instagramról…

De mi is az a #dollypartonchallange?

A híres country-énekesnő ezzel a képpel rukkolt elő az Instáján:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Get you a woman who can do it all 😉

Dolly Parton (@dollyparton) által megosztott bejegyzés,

Nem is akart ő egy internetes kihívást elindítani, nem gondolt rá, hogy rajongók (és olyanok, akik azt sem tudják ki ő) millió fogják lemásolni az ötletet – hol jobban, hol rosszabbul.

Most bemutatunk néhány céges példát, akik igazán jól megfogták az őrület lényegét, a cégükhöz, a brand-hez közelálló, releváns, nem erőltetett, de mégis találó, humoros tartalmat tudtak előállítani. Az a jó, hogy ezt szinte bármelyik magyar vállalkozás is meg tudná csinálni a saját termékével és egy kis kreativitással:

SoulFactors – minden sminkes, kozmetikus számára könnyen adaptálható

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

SoulFactors (@soul.factors) által megosztott bejegyzés,

Guiness – sörözők, kocsmák, craft beer barok…

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Guinness (@guinness) által megosztott bejegyzés,

Burger King – vannak itt hamburgeres helyek?

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Burger King (@burgerking) által megosztott bejegyzés,

The Design Museum – más modern múzeumok, galériák számára is inspiráció lehet

Vagy éppen a londoni Természettudományi múzeum

BBC Earth – de bármelyik állatkert vagy kisállat-kereskedés is használhatná az ötletet

“De nekünk ez nem működne, nekünk unalmas B2B vállalkozásunk van” – mondta ezt a fafeldolgozó üzem:

Tehát a lényeg: amíg tart az őrület, addig érdemes felülni rá és kihasználni a céges kommunikációban. Két hét múlva már senki nem fog rá emlékezni…